Siste publikasjoner
En samleside for alle publikasjoner innen markedsføring, økonomi og ledelse
En samleside for alle publikasjoner innen markedsføring, økonomi og ledelse
Å lage ditt eget nettsted kan virke som en omfattende oppgave, men med de rette verktøyene og en god plan, kan du bygge en profesjonell og funksjonell nettside som oppfyller dine behov. I denne artikkelen går vi grundig gjennom hvorfor du bør opprette et nettsted, hvordan du kommer i gang, hvilke tilbydere som er verdt…
Robert Cialdini, professor i psykologi, har i sine studier av påvirkning avdekket syv prinsipper som er avgjørende for markedsføring og salg. Disse prinsippene gir innsikt i menneskelig atferd og beslutningstaking, og når de brukes strategisk, kan de dramatisk forbedre effekten av markedsføringen din. Denne artikkelen vil dykke dypere inn i hvert prinsipp og gi konkrete…
Hva er SEO og hvorfor er det viktig? SEO står for Search Engine Optimization, eller søkemotoroptimalisering, og er en avgjørende strategi for å øke synligheten på nett. Når man utvikler en nettside, enten det er en nettbutikk, blogg, eller annen plattform, handler SEO om å bygge tillit med søkemotorene gjennom godt innhold og struktur. Google,…
Når Facebook deaktiverer en personlig annonskonto, kan det sette en stopper for annonser som er avgjørende for dine prosjekter eller bedriftens synlighet. Dette skjer oftest på grunn av automatiserte algoritmer som sjekker for policybrudd eller mistenkelig aktivitet. Denne artikkelen forklarer de vanligste årsakene til at en konto blir deaktivert og gir konkrete steg for å…
Forhandlinger kan enkelt defineres som en prosess der to eller flere parter med delvis motstridende interesser møtes for å forsøke å komme til en felles beslutning. De ulike typene forhandlinger – fordelingsforhandlinger, integrasjonsforhandlinger, og flerpartsforhandlinger – krever alle ulike tilnærminger og metoder. Fordelingsforhandlinger: Fokus på vinn-tap Fordelingsforhandlinger oppstår vanligvis når partene har en enkeltstående interesse…
Adobe AI Aksjer Algoritmer Backlinking betalt synlighet Black Week Blockchain Digital ledelse Digital markedsføring Digital økonomi Facebook Filterbobler Forbrukeratferd Foretningsmodell Forhandlinger Google Instagram Investering Kryptovaluta Ledelse Logodesign Marius Vestlien Hansen Markedsføring Markedskommunikasjon Merkevarebygging og posisjonering Moderne Ledelse Nettbutikk OKR Oppstarsselskaper POAS Psykologi Påvirkningsprinsipper ROAS Robert Cialdini Schneider Electric segmentering og målgruppeanalyse SEO Snapchat Sosiale medier Sosiologi Søkemotoroptimalisering Teknologi Webshop Økonomi