Siste publikasjoner
En samleside for alle publikasjoner innen markedsføring, økonomi og ledelse
En samleside for alle publikasjoner innen markedsføring, økonomi og ledelse
For å rangere høyt i Google-søk er det avgjørende å forstå hvordan Google oppdager, crawler og indekserer nettsiden din. Denne prosessen er hjertet av søkemotoroptimalisering (SEO). I denne artikkelen går jeg gjennom hvordan Google fungerer, hva du kan gjøre for å hjelpe, og hvor lang tid det tar før innholdet ditt vises i søk. Hva…
Google Merchant Center er et uunnværlig verktøy for bedrifter som ønsker å øke synligheten og salget gjennom Google sine plattformer. Tjenesten gjør det mulig for e-handelsaktører å laste opp produktinformasjon, som deretter brukes til annonsering og organisk synlighet på Google Shopping og andre relaterte tjenester. Ved å strukturere og levere produktene dine på en optimal…
I dag er det utrolig viktig for nettbutikker å være synlige på nettet, og det er her plattformer som Google Ads, Meta (Facebook og Instagram), Snapchat og TikTok kommer inn i bildet. Disse gigantene har gjort det mye enklere for folk som bruker Shopify, Squarespace eller WordPress å koble til markedsføringsverktøyene. Dette betyr at selv…
Nordmenns handlemønster i dagligvarebutikkene er komplekst, påvirket av prissensitivitet, merkevarelojalitet, og økende utvalg av egne merkevarer (EMV). De tre store dagligvareaktørene NorgesGruppen, Coop og REMA 1000 dominerer markedet, og alle satser tungt på egne merkevarer for å tilfredsstille kundenes behov i en tid hvor matvareprisene stiger. I denne artikkelen ser vi nærmere på hvordan kjente…
Mange selskaper har vanskeligheter med å ansette gode ledere, til tross for at lederskap er en av de viktigste faktorene for en virksomhets suksess. Dette skyldes ofte en kombinasjon av svak rekrutteringsprosess, feilprioriteringer og et for snevert syn på hva ledelse innebærer. Ofte ser vi at selskaper fokuserer mer på å fylle rollen med en…
I dagens samfunn har luksuskonsum blitt en betydelig indikator på status, prestisje og sosial tilhørighet. Med en stadig økende tilgjengelighet av luksusvarer gjennom nettbutikker og sosiale medier, opplever vi en utbredt påvirkning som får mange til å strekke seg etter et liv de kanskje ikke har råd til å leve. Denne artikkelen utforsker hvordan påvirkning,…
Adobe AI Aksjer Algoritmer Backlinking betalt synlighet Black Week Blockchain Digital ledelse Digital markedsføring Digital økonomi Facebook Filterbobler Forbrukeratferd Foretningsmodell Forhandlinger Google Instagram Investering Kryptovaluta Ledelse Logodesign Marius Vestlien Hansen Markedsføring Markedskommunikasjon Merkevarebygging og posisjonering Moderne Ledelse Nettbutikk OKR Oppstarsselskaper POAS Psykologi Påvirkningsprinsipper ROAS Robert Cialdini Schneider Electric segmentering og målgruppeanalyse SEO Snapchat Sosiale medier Sosiologi Søkemotoroptimalisering Teknologi Webshop Økonomi