Siste publikasjoner
En samleside for alle publikasjoner innen markedsføring, økonomi og ledelse
En samleside for alle publikasjoner innen markedsføring, økonomi og ledelse
Forbrukeratferd og psykologi ligger til grunn for hvorfor noen merkevarer umiddelbart gjenkjennes og foretrekkes. Vi ser det hele tiden: det røde i Coca-Cola, de gyldne buene til McDonald’s, og den vennlige, innbydende pilen under «Amazon.» Disse visuelle elementene er strategisk utvalgt, ikke bare for å være estetisk tiltalende, men for å forankre merket i forbrukernes…
Vi vet alle at folk ofte slutter i jobben på grunn av dårlige ledere. Det er et kjent ordtak som sier, «Ansatte slutter ikke i jobben, de slutter hos sjefen,» og det er mye sannhet i det. Dårlig ledelse kan gjøre en jobb ganske elendig, men det er ikke alltid den eneste grunnen til at…
I en tid hvor digital markedsføring stadig blir mer kompleks, trenger bedrifter innovative verktøy for å nå ut til sine målgrupper på en enklere og mer kostnadseffektiv måte. En av de fremvoksende plattformene som gjør dette er Lyll. De tilbyr bedrifter en unik mulighet til å utnytte kraften i målrettet annonsering i nasjonale og internasjonale…
I markedsføring er ROAS (Return on Ad Spend) en av de mest brukte måtene å måle annonseeffektivitet på. ROAS fokuserer på hvor mye inntekter en annonsekampanje genererer per krone brukt. Men ROAS gir ikke hele bildet—her kommer POAS (Profit on Ad Spend) inn som et dypere verktøy for lønnsomhetsanalyse. Som tittelen sier, skal jeg lære…
For å lykkes med markedsføring i dagens konkurranseutsatte markedslandskap, er det avgjørende å forstå og engasjere målgruppen. Forbrukere er mer selektive enn noen gang, og de velger kun innhold som føles relevant for deres behov og interesser. Derfor må selskaper ikke bare lage godt innhold, men også skreddersy dette slik at det treffer riktig målgruppe…
Adobe AI Aksjer Algoritmer Backlinking betalt synlighet Black Week Blockchain Digital ledelse Digital markedsføring Digital økonomi Facebook Filterbobler Forbrukeratferd Foretningsmodell Forhandlinger Google Instagram Investering Kryptovaluta Ledelse Logodesign Marius Vestlien Hansen Markedsføring Markedskommunikasjon Merkevarebygging og posisjonering Moderne Ledelse Nettbutikk OKR Oppstarsselskaper POAS Psykologi Påvirkningsprinsipper ROAS Robert Cialdini Schneider Electric segmentering og målgruppeanalyse SEO Snapchat Sosiale medier Sosiologi Søkemotoroptimalisering Teknologi Webshop Økonomi