Siste publikasjoner
En samleside for alle publikasjoner innen markedsføring, økonomi og ledelse
En samleside for alle publikasjoner innen markedsføring, økonomi og ledelse
I forelesningene med Karl Philip har vi lært om et viktig element for målsetting som kalles OKR, eller Objectives and key results som blir brukt av mange store organisasjoner. OKR er et system for gjennomføring, og John Doerr skrev om dette i boken Measure what matters og sitatet «It almost doesnt matter what you know.…
Det er spesielle tider for oss alle, og det er nå en stund siden jeg har skrevet om hva jeg gjør på studiet. Vi har forelesninger hjemmefra via Zoom og hadde første forelesning etter et lite opphold tidligere denne uken. Dette innlegget vil bestå av hva jeg syntes var interessant og spennende. Det er på…
Tidligere har jeg skrevet om Influensermarkedsføring på instagram, men hva er egentlig de beste tidspunktene å publisere innhold på andre sosiale medier på? Det digitale samfunnet blir viktigere og viktigere for å kunne engasjere kundene sine som bedrift. Det finnes en rekke studier om hva som er de beste tidspunktene, og det er egentlig ganske…
Dette er et gjesteinnlegg av Jostein Sandmark. Han jobber som salgsleder ved tech. avdelingen på Elkjøp Lillehammer og har en bachelor i organisasjon/administrasjon og ledelse fra Høgskolen Innlandet. Ledernes viktigste oppgave er å utvikle medarbeidere, bygge kultur og ivareta organisasjonsstrukturen. De siste par tiårene har digitalisering vært et sentralt begrep hos de fleste arbeidsplasser.Nyoppfinnelser innen…
Forbrukeratferd og psykologi er fascinerende temaer, og jeg er nok ikke alene om å syntes at dette er interessant, men har du noen gang lurt på hvorfor Coca Cola valgte rød som sin farge? Eller hvorfor Amazon har en pil under navnet på selskapet? Farger og symboler er noe av det første kundene dine ser…
Markedsføring gjennom Instagram kan gjøres på to måter: Tradisjonelle annonser man lager gjennom Facebook ADS Manager og betalt markedsføring gjennom influencere. I dette innlegget kommer jeg primært til å fokusere på markedsføring gjennom influencere. Jeg kommer til å presentere hvordan det gjøres, estimert rekkevidde og engasjement avhengig av antall følgere influenserne har. For å nå…
Adobe AI Aksjer Algoritmer Backlinking betalt synlighet Black Week Blockchain Digital ledelse Digital markedsføring Digital økonomi Facebook Filterbobler Forbrukeratferd Foretningsmodell Forhandlinger Google Instagram Investering Kryptovaluta Ledelse Logodesign Marius Vestlien Hansen Markedsføring Markedskommunikasjon Merkevarebygging og posisjonering Moderne Ledelse Nettbutikk OKR Oppstarsselskaper POAS Psykologi Påvirkningsprinsipper ROAS Robert Cialdini Schneider Electric segmentering og målgruppeanalyse SEO Snapchat Sosiale medier Sosiologi Søkemotoroptimalisering Teknologi Webshop Økonomi