
Siste publikasjoner
En samleside for alle publikasjoner innen markedsføring, økonomi og ledelse
En samleside for alle publikasjoner innen markedsføring, økonomi og ledelse
Fra ide til virkelighet, helt alene, uten budsjettet til Amazon, er faktisk fullt gjennomførbart! Marius Vestlien Hansen, 2020 Magnus Ruud Johannessen, Thomas James McBride og jeg bestemte oss for å lage en nettbutikk da det var en oppgave i forbindelse med studie, og jeg har kartlagt hele veien hva vi gjorde, hvordan vi gjorde det…
Dette innlegget er en oversatt versjon av et dybdeinnlegg Hiten Shah skrev på Hitenism.com om å skape vekst i startupselskaper ved å stille bedre spørsmål. Jeg fant dette innlegget interessant da jeg og eksamensgruppen min ble utfordret av foreleserne våre til å lage en nettbutikk, og vi har derfor blitt et startup. Dette innlegget ga…
SEO (Search Engine Optimization), eller søkemotoroptimalisering, er en av de viktigste disiplinene innen digital markedsføring. Når du bygger en nettbutikk, blogg eller annen nettside, spiller SEO en avgjørende rolle for å skape tillit hos søkemotorene og tiltrekke seg organisk trafikk. God SEO handler om å strukturere og optimalisere innholdet ditt slik at både brukere og…
I forelesningene med Karl Philip har vi lært om et viktig element for målsetting som kalles OKR, eller Objectives and key results som blir brukt av mange store organisasjoner. OKR er et system for gjennomføring, og John Doerr skrev om dette i boken Measure what matters og sitatet «It almost doesnt matter what you know.…
Det er spesielle tider for oss alle, og det er nå en stund siden jeg har skrevet om hva jeg gjør på studiet. Vi har forelesninger hjemmefra via Zoom og hadde første forelesning etter et lite opphold tidligere denne uken. Dette innlegget vil bestå av hva jeg syntes var interessant og spennende. Det er på…
Tidligere har jeg skrevet om Influensermarkedsføring på instagram, men hva er egentlig de beste tidspunktene å publisere innhold på andre sosiale medier på? Det digitale samfunnet blir viktigere og viktigere for å kunne engasjere kundene sine som bedrift. Det finnes en rekke studier om hva som er de beste tidspunktene, og det er egentlig ganske…
Adobe Ahrefs AI Aksjer Algoritmer Backlinking betalt synlighet Black Week Digital ledelse Digital markedsføring Digital økonomi Facebook Filterbobler Forbrukeratferd Google Instagram Investering Ledelse Logodesign Marius Vestlien Hansen Markedsføring Markedskommunikasjon Merkevarebygging og posisjonering Moderne Ledelse Nettbutikk OKR Oppstarsselskaper POAS Porteføljoppdatering Psykologi Påvirkningsprinsipper ROAS Robert Cialdini Schneider Electric segmentering og målgruppeanalyse Semrush SEO Snapchat Sosiale medier Sosiologi Søkemotoroptimalisering Teknologi Uber Webshop Økonomi