Tidligere i år annonserte Snapchat at alle aktive annonsører på plattformen er nødt til å ha en såkalt «public profile» innen 30. juni 2022. Dette gir annonsører tilgang til å legge ut stories, linser, linke til egen nettbutikk og få tilgang til Brand x Creator som snart lanseres i Norge. Public profile gir med andre ord flere muligheter til å vise frem merkevaren enn hva en tradisjonell story-annonse vil gi.
Noen av fordelene vi selv har lagt merke til på egne kunder er økt organisk synlighet, noe som er forårsaket av at vi er søkbare med en public profile. Man kan måle synlighet og engasjement på lik linje som med annonser. Vi har også muligheten til å drive trafikk til nettside eller nettbutikk, noe vi har sett gode resultater med.
Det er veldig enkelt å sette opp profilen og linke den opp mot annonsekontoen vi skal benytte oss av. Les mer om fordelene med public profiles, hvordan man oppretter det og hva det kan brukes til.
Legg igjen en kommentar